Zejtra napořádHry
CZ
EN
Tmavý režim
Tmavý režim
Použít nastavení systému
Tento web používá cookies, aby vám při návstěvě mohl nabídnout co nejlepší zážitek. Proto potřebujeme váš souhlas s jejich používáním. Můžete ho později kdykoliv odvolat kliknutím na odkaz v pravé části webu.
Název
Platnost Typ
cookie_consent
30 dní Nezbytné
__gads
390 dní Analytické
__gpi
390 dní Marketingové
lang
30 dní Nezbytné
theme
30 dní Nezbytné
theme_os
30 dní Nezbytné
Seznam cookies

Stray

Hra na kočku.
8. srpna 2022
2 min. čtení

Od koberce přes nábytek až po ulice a domy, to vše má z pohledu kočky úplně jiný rozměr i význam, a hráč Stray tak objevuje jinak obvyklé prostředí jako úplně nový svět. Právě v perspektivě je hra jiná, samotné hraní za kočku je pak unikátní primárně story tellingem, který se k němu váže. Obecně vzato je Stray lehce stylizovaným výjevem z distopického světa, ve kterém sice chybí lidé, ale přesto ne tak docela.

Vývojáři skrze prostředí a postavy vypráví příběh, který sice už sc-fi žánr iteroval několikrát, přesto to dělají milým způsobem a se zásadním přihlédnutím k tomu, že je hráč během hraní kočkou, a to nejen proto že ji coby hlavní postavu ovládá, ale i pro vnímání jejích možností a limitů.

Hra je založena převážně na atmosféře, která ale není po celou dobu až tak pochmurná a úzkostná, jak by se mohlo zdát po prvním pohledu na některé lokace, třeba ve videích na internetu nebo krátce po začátku hry. Ve světě Stray sice existuje velké nebezpečí, a ne jedno - vždyť už samotný příběh se točí kolem bezvýchodné situace, ve které se bezejmenná kočka ocitla - přesto je postup světem pro hráče i Kočku přívětivý, místy až překrásný, milý, hřejivý a klidný. Je to přednost hry, která není samozřejmostí, nýbrž výsledkem zcela zřejmé snahy tvůrců z BlueTwelve Studio, kterou jistě dosáhli svého záměru. Hra je v tomto ohledu zkrátka úžasná.

Poněkud horšího zážitku se vám ale dostane, snažíte-li se získat všechny trofeje/achievementy. Vývojáři totiž zvolili jeden z horších přístupů k trofejím, a to především kvůli tomu, jak krásnou hru nám dali. Úžasný herní zážitek a dojemný příběh se silným závěrem je kombinace, která se v herním světě až tak často nevidí, a nezasloužila si proto být zničena přemrštěnými požadavky na trofeje.

Některé trofeje jsou nejen obtížné, ale i špatně komunikované a nejasné. Jedna z nich vás krom své nejasnosti donutí poškodit si ovladač i nervy, jiná se pro změnu snaží o to, abyste na hodinu od ovladače odešli…

Obrázek 1

Závěr

Ve zkratce je tedy Stray krásnou hrou pro ty, kteří z ní nechtějí mít platinovou trofej, a velkou výzvou pro ty, kteří ji chtějí. Především proto, že snaha o získání všech trofejí je pevně spjatá se znehodnocením všech jinak krásných aspektů hry – hratelnosti, estetiky a v první řadě i příběhu samotného.

Pokud se vás tato nepříjemnost ale netýká, nebo jste se s ní schopni srovnat, dostane se vám výborného příběhu i bezproblémové a unikátní hratelnosti, zábavy po celou dobu hraní a jen drobného úpadku pomyslné kvality ke konci hry. Ta je daná zejména postupným ustoupením od vlastnosti, která od začátku provází zhruba 80 % hry - vy objevujete svět a svět objevuje vás. Roboti, které v průběhu hraní potkáváte, jsou totiž zcela bezprostřední, trpěliví, dobrosrdeční a co víc - nikdy neviděli kočku. A vy se jim moc líbíte!

Štítky

Komentáře

Přečtěte si dále

Obrázek v plné velikosti